Új szakaszba lépett a Jövő Egyeteme – A szenátus elfogadta az implementációs tervet

Dátum: 2024.07.19
A Jövő Egyeteme a MOME fejlesztéséről és átfogó megújulásáról szól, ami az idei év egyik kiemelt fókuszpontja. Az elmúlt időszakban tizenkét munkacsoport dolgozott a programon, akik a Jövő Egyeteme Műhely vezetésével, az egyetem polgárainak széleskörű bevonásával megvalósították a MOME történetének legátfogóbb tervezési folyamatát és kidolgozták a 2023 decemberében a Szenátus által támogatott Jövő Egyeteme program, azaz a „Három Iskola modell” részletes implementációs tervét. Most pedig újabb mérföldkőhöz ért az egyetem. 2024. július 18-án tartott ülésén a MOME Szenátusa meggyőző többséggel és ellenszavazat nélkül támogatásáról biztosította a tervezetet, így tovább folytatódhat a közös munka annak érdekében, hogy jövő télen életbe léphessen az új struktúra, és a MOME Európa meghatározó design-felsőoktatási intézményévé váljon...

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány a modellváltás részeként kérte fel az egyetem közösségét, hogy dolgozza ki az intézmény új korszakához, nemzetközi ambícióihoz illeszkedő, 21. századi képzési modellt. Az implementációs tervben a három iskolához kapcsolódóan meghatározták a manifesztumokat, a képzési szemléleteket és célokat, a képzési struktúrákat, valamint a képzési szinthez tartozó általános tantervi hálókat. Az új rektori ciklusban több ütemben vezetik majd be a modellt: 2024 őszén az egyetem kidolgozza a jogi és szabályozási kereteket, amelyek alapján 2025 januárjától átalakul az intézmény szervezeti struktúrája, az új képzési modell pedig 2025 szeptemberében indulhat el. 

 

Több mint száz ember dolgozott és dolgozik a Jövő Egyeteme projekten, köztük hallgatók, oktatók, munkatársak, külsős szakemberek, külföldi szakértők, akik javarészt designerek és kreatív alkotók. Egy példaértékű participatív tervezésről, belső fejlesztési projektről van szó, ami valóban a teljes közösség munkájára, együttműködésére és közös gondolkodására alapozza az egyetem jövőjét. A felállított tizenkét munkacsoport munkájának az eredményeképpen átalakítjuk az egyetem képzési és szervezeti struktúráját, irányítási rendszerét, ami az intézmény teljes működésére hatással lesz. A munkaközi részeredményekről az egyetem polgárságát folyamatosan tájékoztatjuk, hiszen minél átláthatóbb, transzparens folyamatra törekszünk. A teljes implementációt ezért folyamatos közösségi párbeszéd, visszajelzések és egyeztetések jellemzik, ezek biztosítják a közösségi kontrollt és támogatást számunkra. A célunk az, hogy a Jövő Egyetemét mindenki magáénak érezze” – fogalmazott Érmezei Lili, rektori megbízott, az implementáció vezetője.

 

A Jövő Egyeteme küldetéséről és eredményeiről az aloldalon olvasható több információ: MOME | Jövő egyeteme

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Photography MA szakán 2025-ben tizenketten végeznek. Diplomakiállításuk Jövő a jelenben: Barátságos és veszélyes címmel a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központban látható.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ismét fontos mérföldkőhöz érkezett: a hónapokig tartó komplex felújítás után ünnepélyesen átadták a kibővített kapacitású, megújult egyetemi könyvtárat. A tervezésben a felhasználók, a könyvtárban dolgozó szakemberek és kollégák, a hallgatók és az oktatók visszajelzéseire alapoztak, így ez a beruházás nem csupán infrastrukturális bővítést jelent, hanem a szellemi élet és a közösségi gondolkodás elmélyítését is szolgálja – ráadásul izgalmas designmegoldásokkal.
A nagy mesterek legfontosabb mondatai szelíden hangzanak el, mégis egy életre velünk maradnak. Benkő Imre halk szavú jelenléte ilyen volt, formális és informális keretek között egyaránt. Számos fotográfus tanulhatott a társadalomábrázoló humanista művész érzékeny, empatikus szemléletéből, gondolkodásmódjából táplálkozva. Noha csupán két évig, 1998 és 2000 között oktatott a Zugligeti úti intézményben, riportfotóórái, visszafogott, részletekre érzékeny iránymutatása a dokumentarista fotográfia egész középgenerációját inspirálta. Tudásának lenyomata, ha nem is a maga teljességében, töredékeiben még a második, harmadik nemzedék munkáiban is felfedezhető.