
MOME-alumni a nyolcadik ArtHungry Díj nyertesei között
Dátum: 2025.03.12
A nyolcadik ArtHungry Díj Formatervezési kategóriájának nyertesei között számos egykori MOME-hallgató részesült elismerésben, így Guthy Máté, Kristóffy Róbert, Szilágyi Nóra At least otthoni edzőpadja, Dávid Márk Puritaan – 03 kollekciója. A kategória fődíjasa az idén a Stockholm Furniture Fairen debütált MAIII COLLECTIVE Fragments kollekciójával. Szintén fődíjat nyert a Tervezőgrafika kategóriában Kaszanyi Nóra Biedermeier mindennapok / Művészet és polgárosodás a 19. századi Magyarországon (1815–1867) című albumával és kiállítási arculatával. A díjakat március 6-án vehették át a budapesti Deák Palotában rendezett átadóünnepségen, amely egyben a döntős projektek pop-up kiállításának a megnyitója is volt.
A több mint 3 millió forint összdíjazású pályázaton az elmúlt három év legjobb hazai tervezőművészeti alkotásait szemlézték. A díjazottak az elismerő oklevelek és az arany tetraéderek mellett számos értékes tárgynyereményt is kaptak. Tábori-Simon José, az ArtHungry művészeti vezetője szerint elengedhetetlen, hogy szerveződjenek olyan pályázatok/versenyek, amelyeken a fiatal, pályakezdő tervezőművészek, grafikusok, designerek, ipari formatervezők is széles körű szakmai elismerésben részesülhetnek.
A díj szerepe a Magyar Formatervezési Díj megszűnésével jelentősebbé vált, hiszen annak elődjével, az először 1979 őszén kiírt Ipari Formatervezési Nívódíjjal negyvenöt éven át honorálták a kreatívipar kiemelkedő teljesítményeit.
További hírek
Mélyen személyes és társadalmilag releváns témákat dolgoztak fel a MOME Photography végzős hallgatói
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Photography MA szakán 2025-ben tizenketten végeznek. Diplomakiállításuk Jövő a jelenben: Barátságos és veszélyes címmel a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központban látható.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ismét fontos mérföldkőhöz érkezett: a hónapokig tartó komplex felújítás után ünnepélyesen átadták a kibővített kapacitású, megújult egyetemi könyvtárat. A tervezésben a felhasználók, a könyvtárban dolgozó szakemberek és kollégák, a hallgatók és az oktatók visszajelzéseire alapoztak, így ez a beruházás nem csupán infrastrukturális bővítést jelent, hanem a szellemi élet és a közösségi gondolkodás elmélyítését is szolgálja – ráadásul izgalmas designmegoldásokkal.
A nagy mesterek legfontosabb mondatai szelíden hangzanak el, mégis egy életre velünk maradnak. Benkő Imre halk szavú jelenléte ilyen volt, formális és informális keretek között egyaránt. Számos fotográfus tanulhatott a társadalomábrázoló humanista művész érzékeny, empatikus szemléletéből, gondolkodásmódjából táplálkozva. Noha csupán két évig, 1998 és 2000 között oktatott a Zugligeti úti intézményben, riportfotóórái, visszafogott, részletekre érzékeny iránymutatása a dokumentarista fotográfia egész középgenerációját inspirálta. Tudásának lenyomata, ha nem is a maga teljességében, töredékeiben még a második, harmadik nemzedék munkáiban is felfedezhető.


